Asiakaspalvelu: 0400-818368
info@pilatesta.fi

Pilates

Pilates-menetelmä on kehonhallintatekniikka, jonka avulla kehitetään lihastasapainoa ja ryhtiä. Se perustuu kehon keskustan hallintaan ja vahvistaa kehon syviä lihasryhmiä. Pilates harjoittelun kehittäjästä Joseph Pilates oli edelläkävijä kehontoiminnasta.

Menetelmä on tullut Suomessa julkisuuteen 2000 -luvun jälkeen. Ensimmäisiä pilates kouluttajia suomessa ovat Jarmo Ahonen ja Leena Rouhiainen. Sen kehitti saksalainen Joseph Pilates kuitenkin jo 1900-luvun alussa, ja se on tällä hetkellä kaikkialla maailmassa nopeasti leviävä, suosittu voimistelumenetelmä.

Lihasten kestojännitys tai voimattomuus ei korjaudu jumpalla, jossa toistetaan totuttuja liikeratoja ilman tietoista työskentelyä. harjoitteissa käytetään fascia ketjuja.

Pilates-harjoitteet suuntautuvat juuri kehon käyttämättöminä oleviin lihasryhmiin, ja liian aktiiviset lihakset puolestaan pääsevät rentoutumaan.

Pilates-harjoituksissa syvät vatsa- ja selkälihakset aktivoidaan ennen pinnallisempia lihasryhmiä. Näin kaikki kehon liikkeet kytkeytyvät kehon keskustaan. Lihaskuntoharjoittelun perusteet opit hyvin säännöllisellä harjoittelulla.

Kehosi lihastasapaino muuttuu asteittain, ryhtisi kohenee ja hengitystekniikkasi paranee. Lihasvoiman lisääminen auttaa sinua arjessa.

Pilates on haasteellinen, looginen ja edistyneellekin mielenkiintoinen harjoittelumuoto, joka sopii sekä yksilö- että ryhmäharjoitteluun.

Harjoittelun voit aloittaa käymällä pilates peruskurssin tai yksilötunnin ohjaajan kanssa.

PILATES JATKOTUNNIT

Tunti sopii erityisen hyvin tehokkaampaan harjoitteluun. Pilates on huipputehokas harjoitusohjelma: vähillä toistoilla ja keveillä painoilla syntyy nopeasti tuloksia. Harjoitteita tehostetaan käyttämällä apuvälineitä, esimerkiksi kuminauhoja ja painoja, joiden avulla liikkeiden toistomäärä voidaan pitää alhaisena. Pian hallitset paremmin kehoasi, voimasi kasvavat ja vartalosi muokkautuu tasapainoisesti. Ohjelma parantaa myös hengitys- ja verenkiertoelimistösi kuntoa.

Tavoitteena on hyvä kehonhallinta. Se antaa uutta ulottuvuutta sekä miehille että naisille, niin kilpaurheilijoille kuin kuntoilijoille, jotka haluavat huolehtia terveydestään ja hyvinvoinnistaan, kiinteytyä ja kaunistua. Se on myös erinomainen vaihtoehto kuntosaliharjoittelulle.

Kun hallitset jatko -harjoitesarjat, vahvistut enemmän kuin millään aiemmalla ohjelmalla. Pian sinut tunnistaa kehosi hyvästä asennosta ja tavastasi liikkua – olitpa sitten tanssimassa tai urheilukilpailuissa.

pilates-mies-3