Aloita pilatesharjoittelu nyt!

Aloita pilatesharjoittelu nyt ja ota perusteet haltuun! Oletko uusi harrastaja, haluat hioa perustaitojasi tai ystäväsi on puhunut pilatesharjoittelun kokeilemisesta? Tule pilates peruskurssille, jossa osallistuja saa pienryhmässä käytännön harjoittelulla valmiudet aloittaa lajin treenaamisen. Kurssilla on maksimissaan 9 osallistujaa. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta! Ilmoittautumisen jälkeen lähetän tarkempia tietoja sähköpostitse.

Aika la 6.3. klo 11.00 – 12.30
Hinta 30€ Maksu paikan päällä.
Ohjaaja: Minja Tuominen
Varaa paikkasi kurssille

Peruskurssin jälkeen harjoittelua jatketaan viikkotunneilla.
Viikkotunteja on paikan päällä livenä pilates salilla tai online-tuntina. Online-tunneille osallistutaan Gotomeeting sovelluksen kautta. Viikkotunteja on kalenterissa erilaisia. Tunteja on aloittajalle, selkää kuntouttavalle, synnytyksen jälkeiseen erkauman palautumiseen (pömppövatsa) sekä edistyneelle harrastajalle (jatkoryhmä). Valitse itsellesi sopiva tunti ja aika varauskalenterista. Peruskurssin käyneelle on etuna ostaa ensimmäinen harjoituskortti -10% hintaan. Harjoituskortti ostetaan paikan päällä.


Tutustu monipuoliseen viikkoaikatauluun

Mitä pilates on?

Pilatesmenetelmä on Yhdysvalloissa varsinaisen uransa tehneen mutta alunperin saksalaisen Joseph Hubertus Pilateksen (1883–1967) luoma kehonhallintamenetelmä. Sen pääasiallisena tavoitteena on kehittää optimaalista toiminnallista ryhtiä vahvistamalla vartalon keskialuetta, opettamalla fysiologisesti oikeaoppisia liikeratoja ja syventämällä hengitystä. Pilatesharjoitteet käynnistyvät keskivartalon syvien lihasten aktivoimisesta, ja useimmiten ne toteutetaan lateraalisen hengityksen rytmissä. Niissä pyritään myös sitomaan kehon eri osat hyvään toiminnalliseen yhteyteen toistensa kanssa. Täten menetelmä vahvistaa syviä, hyvää ryhtiä ylläpitäviä lihaksia, jotka myös koordinoivat taloudellista ja vähäenergistä tuki- ja liikuntaelinten käyttöä. Tästä syystä menetelmän harjoittelu vaatii tarkkaa keskittymistä ja harjoitteiden puhdasta suorittamista, jotta siitä saisi parhaimman mahdollisen hyödyn irti. Pilatesliikkeiden teho perustuukin kuuteen harjoittelua ohjaavaan periaatteeseen: tarkkuus, keskittyminen, keskustan käyttö, hallinta, virtaus ja hallittu hengittäminen. Pilatesharjoittelu kehittää voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa sekä kehotietoisuutta.

Pilatesmenetelmä on kaikille kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille sopiva, looginen ja aina uusia haasteita tarjoava liikuntamuoto. Pilatesta voi harjoitella yksityis- ja ryhmätunneilla, matolla ja laitteilla. Pilatesharjoittelu kannattaa aloittaa pilatesohjaajakoulutuksen saaneen ohjaajan kanssa, jolloin harjoittelu on turvallista ja liikkeet räätälöidään itselle sopivaksi.

Suomen Pilates Yhdistyksen esittelyvideo.


Suomessa ammattitaitoiset pilatesohjaajat kuuluvat Suomen Pilates Yhdistyksen jäsenistöön.

Popular Articles...