Asiakaspalvelu: 0400-818368
info@pilatesta.fi

Tuntikuvaukset

Pilates

Pilates-menetelmä on kehonhallintatekniikka, jonka avulla kehitetään lihastasapainoa ja ryhtiä. Se perustuu kehon keskustan hallintaan ja vahvistaa kehon syviä ja pinnallisia lihasryhmiä tasaisesti.

Menetelmä on tullut Suomessa julkisuuteen 2000 -luvun jälkeen. Ensimmäisiä pilates kouluttajia suomessa olivat Jarmo Ahonen ja Leena Rouhiainen. Sen kehitti saksalainen Joseph Pilates kuitenkin jo 1900-luvun vaihteessa, ja se on tällä hetkellä kaikkialla maailmassa nopeasti leviävä, suosittu kehonhallintamenetelmä.

Pilates-harjoittelussa aktivoidaan tukilihakset ennen pinnallisempia liikettä suorittavia lihasryhmiä. Näin kaikki kehon liikkeet kytkeytyvät kehon keskustaan ja saadaan erinomainen liikehallinta kehoon.

Harjoittelulla kehosi lihastasapaino muuttuu asteittain, vahvistut, liikkuvuus lisääntyy, ryhtisi kohenee ja hengitystekniikkasi paranee.

Pilates on sopivasti haasteellinen, hyvin looginen ja edistyneellekin mielenkiintoinen harjoittelumuoto, joka sopii sekä yksilö- että ryhmäharjoitteluun.

Harjoittelun voit aloittaa käymällä pilates peruskurssin tai starttikurssin ohjaajan kanssa. Mikäli olet jo lajia kokeillut, niin voit ilmoittautua suoraan harjoitustunneille www.varaaheti.fi/pilatesta ohjelman kautta.

Näin aloitat https://www.pilatesta.fi/viikkotunnit/nain-aloitat/

__________

Pilates selkäryhmä

Selkäkivun kotihoito saattaa tyssätä siihen, kun ei tiedä miten harjoitella. Pilates harjoittelu keskittyy tarkkaan opetukseen ja yksilön tarpeet huomioiden. Opit tekemään puhtaita  liikkeitä, jotka ovat tärkeässä asemassa selän kuntouksessa. Kuntouta itse selkäsi, me autamme sinua.

Selkäryhmäläisen ongelma otetaan huomioon tuntisuunnitelmissa. Aina löytyy korvaava liike jos jotain ei pysty tekemään. Tunnit etenevät hitaasti ja liikkeet tehdään tarkasti erityistarpeet huomioiden. Ennen tunnille tuloa suositellaan pilates startti- tai peruskurssia, jossa käsitellään turvallisesti perusliikkeitä ja opit pilates tekniikkaa, oikean hengityksen ja sanaston ymmärtämistä.

Seuraava peruskurssi löytyy uutis välilehdeltä. http://www.pilatesta.fi/uutiset/

Harjoittelun voit aloittaa käymällä pilates peruskurssin tai starttikurssin ohjaajan kanssa. Mikäli olet jo lajia kokeillut, niin voit ilmoittautua suoraan harjoitustunneille www.varaaheti.fi/pilatesta ohjelman kautta.

Näin aloitat https://www.pilatesta.fi/viikkotunnit/nain-aloitat/

__________

Pömppövatsa Pilates

Suorien vatsalihasten erkaantuma on yleistä vatsakkailla henkilöillä ja synnyttäneillä. Kasvava vatsa venyttää valkoista jännesaumaa (linea albaa) ja siihen keskilinjastaan liittyvät vatsalihakset erkaantuvat lateraalisti sivulleppäin. Erkaantuma häiritsee vatsaseinämän normaalia toimintaa altistaen kehon toiminnanhäiriöille. Se ei palaudu ”tavallisilla” vatsalihastreeneillä. Tällä pilates tunnilla tehdään erkaantumaan soveltuvia vatsalihasharjoitteita ja otetaan vatsan koko huomioon. Minja suosittelee tuntia erityisesti synnyttäneille (jälkitarkastuksen jälkeen).

Tunnilla käy miehiä ja naisia. Tunnilla tehdään pilates perusharjoitteita.

Tunti soveltuu hyvin myös selkää kuntouttavalle.

Harjoittelun voit aloittaa käymällä pilates peruskurssin tai starttikurssin ohjaajan kanssa. Mikäli olet jo lajia kokeillut, niin voit ilmoittautua suoraan harjoitustunneille www.varaaheti.fi/pilatesta ohjelman kautta.

Näin aloitat https://www.pilatesta.fi/viikkotunnit/nain-aloitat/

__________

FasciaMethod

FasciaMethod on kokonaisvaltaista kehonhuotoa.

Tunnilla keskitymme parantamaan liikkuvuutta toiminnallisin aktiivisin venytyksin nivelten täysiä liikeratoja käyttäen, hyvällä kehon kannatuksella ja lihastoimintaketjuja (faskialinjoja) mukaillen.

Teemme tarkastasti kehon yleisimpiin heikkoihin ja kireisiin alueisiin suunnattuja liikehallinta- ja liikkuvuusharjoitteita. Hyödynnämme hierontapalloa faskia kerrosten välisen liukumisen lisäämiseksi ja faskioiden nestettämiseksi.

Harjoittelua rytmitetään hengityksellä. Tunti soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvontiaan. FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä tuote.

FasciaMethodin tunnille ei tarvitse käydä erillistä peruskurssia tai starttikurssia. Voit ilmoittautua suoraan tunnille varausjärjestelmän kautta http://www.varaaheti.fi/pilatesta

Pilates Studio Hyväolossa FasciaMetodin tunti on keskiviikkoihin 18.00-19.00. Tunnin ohjaa Minja Tuominen.

Lisätietoja: http://proftraining.fi

__________

Footbic

Footbic on tehokas alaraajojen kuntoutusohjelma. Footbicillä voidaan kuntouttaa useita jalkaterää vaivaavia ongelmia, kuten vaivasenluu, vasaravarpaat, jalkateränmadaltumat tai fasciitti vaivat. Footbic harjoitteluun ja kuntoutukseen kuuluu noin 30 erilaista harjoitetta. Harjoitteita voidaan muokata myös yksittäisiin kiputiloihin/vaivoihin. Footbicillä voidaan hyvin ennalta ehkäistä myös urheiluvammoja, jalkaterän ja akillesjänteen virheasentoja.

Useissa urheilulajeissa ollaan paljon yhden jalan varassa sekä tehdään nopeita suunnan muutoksia ja käännöksiä esim. juoksulajit, tennis, salibandy ja luistelu lajit ovat hyviä laji esimerkkejä. Footbicistä on paljon hyötyä edellä mainittuihin lajeihin, koska jalkaterän pienet lihakset pääsevät vahvistumaan ja samalla koko kehonlihastasapaino parantuu. Jalkaterä on tällöin kimmoisampi ottamaan kehonpainoa vastaan sekä vahvempi ponnistamaan askelta eteenpäin.

Footbic tunnille ei tarvitse käydä erillistä peruskurssia tai starttikurssia. Voit ilmoittautua suoraan tunnille http://www.varaaheti.fi/pilatesta

Footbic tunti Pilates Studio Hyväolossa on to 18.15-19.15. Tunnin ohjaa Minja Tuominen

Lisätietoja Footbicistä www.footbic.com

 

Katso alla oleva video Footbicistä.